Wiele spółek w (ciągu|przeciągu} roku wysyła w delegacje swoich pracowników. Bardzo często są to wyjazdy w celu załatwienia istotnych spraw biznesowych, spotkań z kontrahentem, negocjacji lub innych ważnych spraw. O ile sam wyjazd firmowy jest tylko kilku dniowy nie stanowi on kłopotu dla pracodawcy. Jeśli jednak potrzebujemy delegować swoich pracowników do innego państwa przynależnego do Unii Europejskiej na dłuższy okres czasu musimy znać wszelkie przepisy z tym związane. Wszystkie przepisy dotyczące nie tylko samej delegacji ale także warunków ubezpieczenia, płatności za wykonaną pracę, urlopu i innych znaczących kwestii określa nam prawo europejskie jak i sama Unia do której Polska przynależy. Wobec tego by delegować swoich pracowników na dłuższy czas powinno się znać wszystkie ważne przepisy jakie nas obowiązują. By dowiedzieć się wszystkich koniecznych informacji warto wybrać się na organizowane konferencje, spotkania związane właśnie z tą tematyka inicjatywa. Mają one na celu uświadomienie i edukowanie pracodawców co powinno się wiedzieć przed samym delegowaniem swoich pracowników.